środa, 23 grudnia 2015

"...Bóg jeszcze z Tobą nie skończył", czyli Regina Brett i jej "Jesteś cudem"


Recenzja książki Reginy Brett "Jesteś cudem" lepiej w czasie wypaść nie mogła. Z racji tego, że zbliżają się Święta, a zaraz po nich Nowy Rok, czyli czas kiedy większość z nas planuje zmiany. Dla jednych będą to zmiany diametralne, dla innych tylko pielęgnacyjne. Myślę, że bez względu na to jakie będą Twoje zmiany - "Jesteś cudem" jest właśnie dla Ciebie. Książka ta składa się z 50 rozdziałów - lekcji, każda z nich opowiada historię "zwykłego" człowieka, który sprawia, że dzięki niemu świat jest piękniejszy. Ty też możesz być takim człowiekiem, wystarczy, że "zaczniesz tam, gdzie jesteś".

"Zacznij tam, gdzie jesteś", tak zatytułowana jest pierwsza z lekcji i jak dla mnie sam tytuł daje mocnego kopa! Bo tak naprawdę kiedy zacząć jak nie teraz? Jak nie tu, gdzie właśnie jestem? Równie spektakularna, jest sama historia, ukryta pod tym niezwykłym tytułem. Sprzedawca i pracownik stacji benzynowej, to właśnie bohaterowie tejże opowieści, którzy swoją postawą pokazali, że mimo iż ich zawód nie jest uważany za chwalebny, to ich postawa jak najbardziej była. Po przeczytaniu tej lekcji, w głowie rozbrzmiewał mi jej pewien fragment: "...nikt nie jest zbyt mały, żeby wpłynąć na rzeczywistość.".

Nie mam zamiaru przedstawiać Ci wszystkich lekcji, zostawiam tą przyjemność poznania każdej z nich właśnie Tobie! Ale zapewniam, że pozostałe są równie spektakularne, a najbardziej podoba mi się ostatnia z nich: "Jeśli się dziś obudziłeś, to Bóg jeszcze z Tobą nie skończył.". Niech to będzie przesłanie dla nas na najbliższe dni. Dziękuj za ten czas, bądź szczęśliwy, żyj godnie i pamiętaj, że to właśnie Ty "jesteś cudem". Każdy z nas nim jest, każdy z nas jest diamentem, który trzeba oszlifować, a szlifować możemy tylko i wyłącznie my sami. Jestem pewna, że książka Reginy Brett bardzo pomoże nam w tym procesie.

Jeszcze mój ulubiony cytat:
"Jeśli myślisz, że jesteś za mały, żeby mieć wpływ na świat, to nigdy nie znalazłeś się w namiocie z komarem."

Z poważaniem,
Franka

PS Sam kolor tej książki sprawia, że życie jest piękniejsze!

1 komentarz :

  1. Warto było czekać na Twoją recenzje. Większość Twoich opinii porywa do przeczytania danej książki, tak właśnie jest i z tą. :) Czekam na następne recenzje.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...